mammayarre

Välkommen till min vardag! En vardag som inehåller lite vab, hämtning och lämning på dagis, mat, mys och mkt bilder på mina barn. Inte mkt glamour här inte. Jag är inte ute efter att bli känd med min blogg, mest bara skriva av mig och dela med mig av mitt liv för familj och vänner. Många av dom som man inte hinner träffa när en hektisk vardag tränger sig på 😀💜

Graven och skeviksgrotta

Publicerad 2013-10-19 23:27:17 i Allmänt

Idag fick jag sovmorgon ;-). Det var så härligt att komma upp och äta frukost med min familj och få den stunden på morgonen tillsammans, det är små saker som fastnar i minnet. Efter var det såklart kaos och röj till MAX haha men frukosten var fin och det är allt som räknas ;-).
Vi var lite spontana idag, det är vi typ alltid, men ibland kan man inte vara alltför spontan med två små. Ibland krävs faktiskt planering. Men iaf, vi bestämde oss för att åka och hälsa på Tomas föräldrar som ligger begravda i fina Gustavsberg. Vi hade inte varit där på läääänge tyvär så nu var det dags. Det är så fint där ♥
Barnen röjde och gick typ till varenda gravsten och klättra haha, så vi hälsade tog kort och sa hej då till Nisse och Ingrid, vi tror dom skrattde åt oss däruppe :-).
Efteråt kände min man för att han ville vara jäääätte spontan och bestämde att vi skulle åka till Skeviksgrotta och grilla korv, så det gjorde vi. Vi åkte o handla det vi behövde och så drog vi på vandring genom skog och dal. Han bodde i dom trakterna när han var liten och lekte där jämt. Han berättade även att det var där han hade varit och lekt tidigare på dagen den dan hans pappa dog :-(. Det var jääääätte fint där och man kände ett sånt lugn att vara ute i naturen, det är där min man trivs som bäst ♥
Vi var nog lite för spontana kände vi när Elvis började bli fruktansvärt grinig...sparkades, slängde sig på marken och skrek och bara grinade, stackare som har sådana spontana föräldrar ;-). Vi åt korven packade ihop och drog oss hemåt. Det var skönt att sätta sig i bilen för det var kallt ute men det var skönt för själen att få se gubben min bli så nostalgisk när han gick där och berättade för mig var han brukade cykla och leka i området när han var liten :-)

Det har varit en fin dag idag, tack till min familj ♥ jag älskar er för alltid.



Dessa bilder är från graven ♥










Och dessa är från Skeviksgrotta :-) visst är det fint?!










Tjoo ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela